Atria iskee jälleen: Fresh…
Kuten Viinipirua satunnaisesti seuraavat ovat saattaneet huomata, toisinaan ruokapuolen sikailut ylittävät siinä määrin nyppimiskynnykseni, että päätyvät koristamaan blogia. Näin kävi tänään toistamiseen Atrian, tuon vanhan vippaskonsteilijan, kanssa.
Einestehtaan uusin tuotesarja on osoitus siitä, että Atrialla ollaan kuunneltu kuluttajien parissa vellovia sentimenttejä herkällä korvalla. Ihmiset kaipaavat autenttisuutta, läpinäkyvyyttä ja vastuullisuutta, kukaties päin kasvoja iskeneen laman ja netin mahdollistaman kuluttaja-asian uuden heräämisen myötä.
Valitettavasti sentimenteistä ei ole ymmärretty puoliakaan tai sitten ne on ymmärretty tarkoitushakuisesti väärin, mistä oivana osoituksena talon uusin puliveivaus, Fresh-tuotesarja, jonka Atria kertoo olevan ”nimensä mukaisesti tuore”. Huijaus perustuu porsaanreikään elintarvikelaissa. Tuoreutta ei määritellä laissa, minkä seurauksena Atrian kaltaiset kyyniset toimijat voivat venyttää ja paukuttaa käsitettä koko rahan edestä. Vai miltä kuulostaa muoviin pakattu kymmenen päivää vanha voileipä? tuoreelta?
Mikä tässä sumutuksessa sitten kyrsii? Myydäänhän melkein kaikkia tuotteita mielikuvilla, etenkin kaikkein kalleimpia luksustuotteita? Kukaties luontaisen vastahangoittelun aiheuttaa se, että einesjätti tuntuu aidosti pitävän asiakkaitaan typeryksinä. Hienovaraisen suostuttelun ja siekailemattoman lipan alta vedon ero lienee näinä aikoina veteen piirretty, joten lopputuloksen määritelköön suuhun jäävä maku. Tällä kertaa se on varsin eltaantunut. Kukaties Atrialla uskotaan, että jos pilaantuneeseen lihaan liimaa tarran ”takuutuoretta”, niin kuluttaja ei enää näe kärpäsiä?
One of thse days it’s gonna bite you in the arse and then there’s nothing left to spin. Aihetta on käsitelty muun muassa mainiossa Kemikaalicocktail-blogissa.